7 Nisan 2013 Pazar

3 Bilgisayarınız Sistem Türünüz Yüzünden Yavaş Olabilir

Son zamanlarda çok fazla "Bilgisayarınızda Bellek Azaldı" hatası alıyorsanız ve bu bellek çok da bir şey yapmadığınız halde azalıyorsa kullandığınız sistem türünüzü kontrol etmenizde fayda var.

Sistem türü 32 bit ise sizin için 64 bit'e geçmenin vakti gelmiş hatta geçiyor demektir. Bu yazıyı şahsi tecrübelerim sonucunda yazıyorum. 32 Bit'te direten ben bilgisayarı yavaş bulup Ram'i 4 GB dan 6 GB'a yükselttim. Ama buna rağmen yani ram artırmaş olmama rağmen hızda herhangi bir değişim olmadı. Ev arkadaşımın uyarması sonucunda bir gerçekle karşılaştım :)

32 Bit işletim türü en fazla 4 GB 'a kadar olan RAM'leri destekliyormuş meğer. Zaten benim 2 GB lık ekran kartının 1 GB ı da paylaşımlı olunca benim 6 GB lık ram 3 GB a kadar düşmüş.

Şimdi temiz bir format attım ve ardından 64 bit'e geçiş yaptım, bilgisayar uçuyor diyebilirim.

Peki bilgisayarınızda ne kadar RAM olduğunu nasıl anlarsınız?

Bilgisayarım sistemine sağ tıklayın ve özellikler deyin. Orada yüklü bellek miktarınızı ve sitem türünüzün 32 bit mi 64 bit mi olduğunu görebilirsiniz.

Bilgisayarınız RAM'in ne kadarını kullanıyor?

Bunu öğrenmek içinse Ctrl+Alt+Delete görev yöneticisini açın ve performansa gelin. Orada da Ram'in(fiziksel bellek) nekadarını kullandığınızı görebilirsiniz.

Peki 32 Bitten 64 Bit'e Nasıl Geçiş Yapılır?

İşte bu biraz uzun ama o kadar da zor olmayan bir işlem. Bunu sizlerle başka bir yayında paylaşacağım.



Bu yazıyı beğendiniz mi?

Yeni yazılar e-mail adresinize gelsin!

Destek için:


3 yorum:

  1. OoO Abi şimdi o bilgisayar canavar gibidir 6 gb ram bir de 2 gb ekran kartı daha ne olsun hem de 64 bit Süper diyebilirim :D Yeni bir başlangıç yaptın Abiciğim :) Sana da böyle bir bilgisayar yakışır ;) Hayırlı Olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Mehmet, 3-4 aydır 3 gb lık ram kısmını kullanmıyormuşuz meğerse :)

      Sil
    2. Olsun Abi, o bilgisayar 3-4 aydır 3 gb ram ile Sağlam Oyunda ki tüm oyunları açtığına göre harbi Canavardır :D Değerini bil :)

      Sil

***Yorum bırakabilmek için yorumunuzu yazdıktan sonra "gmail" hesabınızı giriniz***.

**Yorumunuz onay gerektirmez ve hemen yayınlanır.**


**Küfür veya argo içeren yorumlar kesinlikle silinecektir!**

**Yazdığınız yoruma cevap yazıldığında haberdar olmak için yorum formunun sağ alt köşesinde bulunan E-posta yoluyla abone ol linkine tıklayabilirsiniz.**